COVID-19 wywołuje głębokie zmiany społeczne, gospodarcze i technologiczne dlatego prognozowanie sprzedaży detalicznej na nadchodzące miesiące może wydawać się zadaniem awykonalnym.
W ubiegłym roku 2020 pojawiły się trendy, i zmiany zachowń wynikające z wprowadzonych blokad i dystansu społecznego i zadziałały jako katalizatory przyspieszenia zachowań, które już miały miejsce. Te zmiany mają pozostać. Dla wielu firm ostatnie 12 miesięcy oznaczało skupienie się na przetrwaniu, chociaż niektórzy sprzedawcy odnotowali ogromny wzrost i popyt w nowych i nieoczekiwanych obszarach.
Aby odnieść sukces w 2021 r. i kolejnych latach później, marketerzy będą musieli dynamicznie reagować na zmieniający się popyt, znajdować sposoby dla klientów na zakupy w Internecie i zrównoważyć konkurencyjne wymagania dotyczące wartości i etycznych opcji zakupów.
Co więcej, będą musieli robić to wszystko, jednocześnie spełniając oczekiwania konsumentów, które okazały się płynne w różnych kategoriach. Mozna spodziewać się, że najbardziej liczące się marki zapewnią klientom opcje dostawy i wysoką jakość obsługi klienta .
W Trendach Google przeanalizowaliśmy tysiące trendów i statystyk w wyszukiwarkach detalicznych z 23 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, aby zidentyfikować pięć kluczowych trendów konsumenckich, które mają się utrzymać w 2021 r.
1. Konsumenci przeglądają witryny internetowowe w poszukiwaniu inspiracji
2. Konsumenci starannie rozważają, od kogo kupują
3. Konsumenci oczekują lepszej wartości niż kiedykolwiek
4. Konsumenci oczekują wielu możliwości dostawy
5. Popyt konsumencki pozostanie dynamiczn
Google przygotował raport, który zagłębia się w dane stojące za tymi trwałymi trendami, aby pomóc sprzedawcom w przygotowaniu się na kolejny rok .
Żyjemy w czasach zmian
Dotychczasowe stopniowe i powlone zmiany w zachowaniu konsumentów zdecydowanie przyśpieszyły pozostawiając w tyle wiele znanych marek, które próbują dostosować się do nieprzewidywalnych zmian popytu.Konsumenci częściej robią zakupy online niż kiedykolwiek wcześniej i znajdują nowe sposoby, aby to zrobić.
Codziennie musimy podejmować decyzje w warunkach braku odstatecznych informacji oraz niepewności. Kluczowe pytanie na początku nowego roku brzmi, które z tych zachowań utrzymają się w 2021 roku?
Google przeanalizował tysiące wyszukiwań z 23 krajów w całej Europie, Bliskim Wschodzie i Afryce i zidentyfikował pięć kluczowych trendów konsumenckich, które będą kontynuowane w 2021 roku i później.
- Konsumenci są biorąc okno zakupy internetowe
W dobie ciągłych blokad i mrożenia gospodarek dostęp do tradycyjnych sklepów jest praktycznie niemożliwy.
Dlatego konsumenci szukają alternatywnych sposobów aby uzyskać wrażenia z zakupów. Zainteresowanie globalnym
wyszukiwaniem „pomysłów”* w połączeniu z terminy takie jak „wystrój domu”* czy „majsterkowanie”* wzrosły na początku 2020 r., a konsumenci to kontynuują aby przeglądać online w poszukiwaniu inspiracji.
- ‘ideas para hacer’ , Spain 200% szczytowy wzrost zapytań
- ‘design’, Kenya 500% szczytowy wzrost zapytań
- ‘how-to’, UAE, 200% szczytowy wzrost zapytań
- ‘идеи для’, Russia 70% zczytowy wzrost zapytań
Zmiana zachowań zakupowych
Internauci zmieniją swoje zachowania online od wyszukiwania konkretnych produktów do aktywnego poszukiwania inspiracji. Prognozuje się, że gdy sklepy fizyczne zostaną ponownie otwarte, większość wydatków konsumenckich nadal pozostanie w sklepach przez następne pięć lat, to nowe okno online zachowania zakupowe będą się utrzymywać, pozostawiając konsumentów bardziej otwarte na zmieniające się preferencje marki narażone na alternatywne opcje.
Wskazówki:
Ścieżka podejmowania decyzji zakupowych staje się coraz bardziej złożona ponieważ konsumenci stale modyfikują opcje w „messy middle” w trakcie dokonywania zakupów online. Proponowane podejście powinno być takie samo rozważane przez małe sklepy jak i dużych detalistówi:
zadbaj o obecność marki w Internecie. Spraw aby Twoja marka była na liście tych , ktre jako pierwsze rozważane są przez konsumnetówaby Twój produktlub usługa jest strategicznie rozważana, podczas gdy
„Niezależnie od wielkości biznesu lub ugruntowania i znajomości marki, firmy muszą zapewnić nie tylko widoczność ale dostarczyć odpowiednich informacji oraz inspiracji aby zachęcić klientów do zakupu.”
Jonny Protheroe,
Market Insights EMEA, Google
Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/consumer-insights/consumer-trends/retail-trends-predictions/?utm_medium=email&utm_source=d-newsletter&utm_team=twg-cee&utm_campaign=TwG-CEE-NL-2021-02-03-January-Newsletter-Correction&utm_content=article-2-cta&mkt_tok=eyJpIjoiT1RNNU1qZzFNR0U1WkRObSIsInQiOiJrcUdJQkNkUnlhT0hcL0g0RHNucTdaWVdQS1ZaTll5UWQzU1NnWnZzK2hFbEFKOXpGaHFrZWVmcHUwanBwZDliWmVyU3l6TTNxNTlKRExqZ2Q2M0ljSklMVkxaYVNPXC9JM2k1eEcxOFdyUFJrT25kTDlIblR4aGQ5dzI3M0trMXh0In0%3D
*Ideas,
*home decor
*DIY – Do It Yourself