Call Center

Słuchawki z mikrofonem są nieocenionym narzędziem pracy  telemarketerów, konsultantów biur obsługi klienta, doradców biznesowych itp. Specyfika pracy przez telefon, jej intensywność różni się znacząco w zależności od branży, w której jest zastosowana. Wybór odpowiedniego zestawu słuchawkowego powinien być zatem dopasowany do jego przeznaczenia.

Jak wybrać słuchawki i od czego zacząć?


Słuchawki nagłowne zasadniczo dzieli się na przewodowe i bezprzewodowe. Różnice w zastosowanej technologii określają końcowy terminal, do którego będzie można podłączyć dany zestaw. W biurach Call Center zwykle korzystamy z telefonów stacjonarnych, komputerów oraz telefonów komórkowych. Możliwości podłączenia zestawów słuchawkowych dla poszczególnych terminali są następujące:

        Słuchawki do telefonu stacjonarnego podłączenie w gniazdo słuchawki tradycyjnej  podłączenie w dedykowane gniazdo na zestaw słuchawkowy (RJ lub jack) rejestracja zestawu słuchawkowego do bazy telefonu DECT łączność Bluetooth
   Słuchawki do komputera laptopa lub tabletu podłączenie w gniazdo karty dźwiękowej (2x jack 3,5 mm lub 1x „combo” jack 3,5 mm) podłączenie przez złącze USB łączność Bluetooth
   Słuchawki do telefonu komórkowego lub smartfona podłączenie w dedykowane gniazdo na zestaw słuchawkowy (jack 2,5 mm lub 3,5 mm) łączność Bluetooth

Kryteria wyboru słuchawek


  • Poziom hałasu w pomieszczeniu do rozmów – wybór profilu słuchawki (jednouszna lub dwuuszna) oraz mikrofonu z odpowiednim poziomem redukcji szumów otoczenia, tak aby osoba po drugiej stronie linii telefonicznej słyszała nas wyraźnie, bez niepotrzebnych odgłosów dochodzących z biura. W aspekcie hałasu należy również zapewnić odpowiednią ochronę słuchu pracownika.
  • Konstrukcja i wytrzymałość – wybór słuchawki w zależności od specyfiki pracy przez telefon. W przypadku dużej eksploatacji słuchawek potrzebne są zestawy o zwiększonej wytrzymałości (np. biura obsługi klienta). Natomiast w sytuacji gdy potrzebujemy osobistych słuchawek, na użytek mobilny do pracy z laptopem, bardziej cenne będzie dostępne w zestawie podróżne etui niż aspekt wytrzymałościowy samej słuchawki.
  • Łącze operatora – wybór słuchawki w kryteriach optymalnych parametrów do możliwości danej technologii np. technologia szerokopasmowa w telefonii VoIP lub GSM umożliwia stosowanie słuchawek z poszerzonym pasmem przenoszenia dźwięku (sluchawki typu „Wideband”).
  • Końcowy terminal i sposób podłączenia – wybór słuchawki w kryteriach jej przeznaczenia np. telefon stacjonarny, telefon komórkowy / smartphone, komputer lub integracja wielu kanałów łączności w jednej słuchawce.
  • Preferencje osobiste – wybór pomiędzy rozwiązaniem przewodowym lub bezprzewodowym, czy też sposobem noszenia słuchawki w sytuacji gdy spędzamy dużo czasu na rozmowach z klientami.